2009-01-29 ? 19:51:13

Tog med mig ett spöke från vinden



Har varit och ätit hos min mormor idag. Kikade även på lite gamla bilder
och tog en tripp upp på hennes vind. Hennes vind är verkligen sådär
härlig med gamla skeva trappsteg som går i spiral upp mot taknocken.
Från ett halvmåneformat fönster kan man se ut över en gammal gul skola
som idag används för danslektioner, teaterförråd och samediggi.
Taket går lite snett här och där och på väggarna hänger det gamla diskställ,
skidor och sågar på gamla spikar. Jag föll direkt för ett diskställ från 50-talet
som hänge högst upp på väggen. Så högt upp att ingen av de föregående
lägenhetsinnehavarna ens orkat visa intresse för den. Men jag pallade mig
dit upp och fick med mig hem ett underbart litet "spöke från vinden".
Några trasmattor som ska pryda tvättstugans golv fick jag också samt tre
underbara Jie keramiktavlor!
Tack kära mormor!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!