2009-03-03 ? 17:17:08

Baka baka Brysselkaka

Underbart söt liten kaka att bjuda på nu när man börjar känna lite
vårkänslor. Använd flera olika karamellfärger och gör flera olika färger på
kakorna. Jag gjorde mina i gult. Mest för att den röda karamellfärgen
var slut i affären. Gott hur som helst!

Börja med att blanda 200 gram rumstempererat margarin, 4 matskedar
socker, 2 teskedar vaniljsocker och 4 1/2 deciliter mjöl. Gnåda med
händerna, forma och rulla till grova rullar.



Blanda sedan några droppar valfri karamellfärg i 3 deciliter strösocker.



Rulla rullarna i det färgade sockret och ställ in i kylskåpet i ca 50 min. Ju
längre du orkar vänta dessto bättre!



Skär sedan i skivor och lägg på bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen
175 grader i 10 min. Låt kallna lite och servera sedan!



Är de inte något "vårigt" med dem?
Kommentarer
Andie

De såg riktigt goda ut! Plus att de gav mig påsklilje känslor.

2009-03-03 @ 22:37:31
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!