2009-10-19 ? 17:19:09

Helgbestyr

Lite av det jag gjort under helgen. Bland annat kokat lingonsylt.
Egenplockade bär puttrar i grytan. Värm under omröring,
ta bort skum. Häll upp på förvärmda burkar.



Och det färdiga resultatet vilket är en egen sylt som är precis så
syrlig som jag vill ha den, innehåller och smakar riktigt mycket bär och
inte bara socker, vatten, förtjockningsmedel och arom.
Dessutom kan jag när sylten är slut, diska burkarna och återanvända
om och om igen.
Det bästa är att detta går så snabbt att göra att jag är färdig innan man
ens hade hunnit till affären och tillbaka med en köpt lingonsylt.

Kommentarer
Catrin

Underbart! Har man väl börjar äta hemlagad sylt så tar det emot att köpa färdig (om den inte är ekologisk & braig förstås!).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!