2010-08-04 ? 21:13:06

Helgen som var

Okej ungefär såhär var min helg i världens ände/lilla paris/Parkalompolo.
Kom dit på fredag kväll. Hade som tur var kusin och hennes karl som
resesällskap, annars hade jag nog somnat efter vägen. Gäsp!
Firade syster som fyllde år. Grattis finaste syrran!



På lördag var vi på loppis och konstutställning i gamla skolan. Fyndade
tre snorbilliga saker. Inget jag behövde men bara sådant man var tvungen
att köpa. Bild på det kommer senare.
Sedan handlade vi i Kangos innan vi återvände till Parkalompolo igen.
Strålande väder så jag och syster satt i solstolar och målade naglarna
till kvällens event. Farmor var också förbi och jag och hon delade vinglas.
Det var något jag aldrig någonsin trott skulle hända!?



Drog en sväng med pappas fyrhjuling förbi fotbollsplan och åkte en sväng
i skogarna. Tog en promenad på ett kalhygge och åt blåbär. Skorna glömde
jag dock ta med. Men vad gör väl det att man har lite älgbajs mellan tårna
ibland om man är naturbarn.





Tillbaka till fotbollsplan. Matchen mellan Parka och Kiruna hade redan
börjat. Hejja hejja! Parkalompolo fotboll firade 60 år.



Sedan blev det grillning och en snabbdusch. Sedan har vi dansat hela
kvällen och natten tills klockan blev halv fem. Vi körde bugg, vals, "lassot",
"isborren" och "stekpannan" Det var en himla trevlig helg ska ni veta!

Kommentarer
vill vara anonym

Hmmm den där systern ser ut som en som plågade mig på kiruna lassa hösten 2003.

2010-08-16 @ 10:15:13
Evelina

Mhmm jasså? Kan hända.

2010-08-16 @ 21:48:18
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!