2010-01-11 ? 22:13:44

Om att panta rättvist!

Idag var jag med första svängen hårdplast och metall till återvinningsstationen
detta år. Samtidigt sprang jag in på Konsum och lämnade in gamla batterier och
glödlampor. Hade några tomflaskor som jag passade på att panta. Valde idag
att trycka på "Biståndsknappen" och skänka mina fjuttiga 10 kronor till
biståndsorganisationerna Kooperation Utan Gränser och Vi-skogen.
Då hörde jag en äldre man bakom mig uttrycka sina åsikter högt. "Borde vi
inte hjälpa folk i vårt eget land innan vi hjälper andra!" Sedan vände han sig
till en äldre dam bredvid och fråga efter hennes åsikt. Hon instämde lika
beklagande. Det jag just gjort var ju fördjävligt tyckte de.
Åh vad jag ångrar att jag inte vände mig om. Tryckte en guldtia i handen på
honom och fråga om det kändes bättre nu. För det drabbade ingen fattig ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!