2010-01-09 ? 14:28:10

Stekt lax med sparris

Igår blev det stekt lax med sparris och kokt potatis till middag.
Tyvärr var min goda olivolja slut men det fick gå med rapsolja.
Ringla olja på botten av en ugnsfast form. Lägg laxen med skinnet
nedåt i formen. Se till att den får gott om olja på undersidan så
skinnet inte fastnar. Jag kryddade sedan med Krusmyntagårdens
fiskkrydda för stekt och kokt fisk.
Sen självklart lite flingsalt och
citronpeppar. Glöm inte att salta sparrisen också! Brukar ringla
lite olja över allt också. Till blev det kokt rund potatis och vitvinssås.
Brukar göra min vitvinssås på det jag har hemma. Vitt matlagningsvin,
grädde, fiskbuljong, smör, vetemjöl, salt, peppar och fryst dill. Dillen är
infryst från de jag odlat själv under 2009. Sista ransonen.
Snart dags för mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!