2010-06-07 ? 16:07:49

"Apelsinerna vissnar om händerna som vårdar dem skiftar"

Lördagen tillbringade jag i Narvik. En dag med bara shopping då vädret inte var det bästa.
Grönt och skönt med dock så snöade det. Kvällen blev en kväll med goa vänner och en
sväng till Bistron. Nationaldagen blev lugn. Åt resterna av kalvsteken jag tillrett efter detta
recept. Rosastekt kalvstek provencale med lavendel och rosmarin är riktig söndagsmat.

Dessutom finns det få saker som luktar så gott som rosmarin.

Idag promenerade jag till biblioteket utan några egentliga förväntningar. Jag ville bara gå
och fundera på annat ett tag. Ut kom jag med många bra böcker. Alla inom samma område
utom en som var från fackavdelningen. Nu ska jag sätta mig med kaffe i koppen och fortsätta
läsa i min nylånade gula bok. Har kommit igenom 133 sidor och mitt hjärta gråter lite. Får se
om jag vågar fortsätta. Den heter i alla fall Män i solen av Ghassan Kanafani.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!