2010-06-19 ? 18:19:03

Nu är två ett.

Nu har Victoria och Daniel varit gift i någon timme. Bröllopsfesten pågår ännu på tv
och det är en fröjd att se.



Samtidigt när vi alla svenskar borde glädjas så läser jag på facebook
om folk som vill avskaffa monarkin och kallar dem sveriges största soc-
bidragstagare. Men så ser inte jag det. Visst bröllopet kostade närmare
30 miljoner kronor.

Men!

Men hur mycket nya jobb har det inte gett till Sverige under det senaste året.
Mycket som skall förberedas. Bygga om, bygga nytt, skapa. Mycket av pengarna
har ju gått till det. Dessutom är bröllop är en symbol för hopp. Vad bättre kan ge
sveriges folk hopp om framtiden. Hur många flickor och pojkar kommer inte att
leka prinsar och prinsessor. Det ger magi och lycka i livet. Folk samlas från olika länder.
Nya vänskapsband spänns upp och det kan ju leda till en fredligare värld. Vad vet väl
vi vad en fjärils vingslag kan göra på andra sidan jorden!?

Dessutom vad hade det hjälpt att dela ut 30 miljoner kronor till folket. Det är en kortsiktig
lösning och löser inte själva uppkomsten till problemet. Jag säger som alla andra säger om
de fattiga i Afrika. Hjälp till självhjälp är den enda lösningen. Samma här.

Idag insåg jag att jag visst blivit rojalist.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!