2010-03-29 ? 13:09:45

Räksoppa med bonjour

Nu har jag varit hemskt frånvarande här. Men jag lovar att jag
firat både våffeldag och Earth hour på passande vis. Man blir
bara så hemskt hemskt orkeslös när man misslyckats med varenda
jobbsökning man gör. Det är inte kul att vara hemma jämt.

Men för att ta igen lite ska jag därför ska jag bjuda på världens
enklasta och godaste recept! Jag har helt snöat in mig på den då den
går att variera med fisk, skaldjur och kött!

Jag gjorde min senast med räkor!



och creme bonjour med örter.



Receptet är enkelt. Du behöver en huvudingrediens antagligen 
skaldjur/rökt lax/rökt kött och mjölk och en creme bonjour.

Lite olja i en kastrull, häll i räkor. Värm upp. Fyll sedan på med mjölk
så det täcker. Koka upp och låt sjuda. Finfördela den rökta laxen eller
köttet här.



Lägg i creme fraichen och fortsätt sjud ett tag. Soppan får jättefin
konsistens och god smak.



Servera med färskt bröd till. Snabbt och gott. Passar perfekt till förrätt!
Kommentarer
kusinen

Detsamma! Ha ett sa himla bra pasklov nu, med skoterakning, sol, grillning och paskgodis. Och du vet att det finns en avundsjuk kusin i london som mer an garna hade velat befinns sig i parka precis just i helg. Kramar i massor, och halsa mommo.

2010-04-01 @ 11:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!