2010-03-08 ? 23:24:22

Vill du, så binder jag åt dig en krans



Idag har jag lekt med fingrarna i jorden. Näringsrik såjord blandad med
sand. Min sambo jobbar på Elgiganten, därav deras reklamblad under.



Peta små små frön i plastkrukor. Alla frön är så olika. Idag blev det gula
tagetes och rubeckia starlight. Ställer dem på silverbrickor som jag sedan
placerar ovan och under varandra i bakplåtsställ. Tar nästan ingen plats för
fungerar utmärkt såhär i början.



Om någon vecka börjar det första bladet synas av växten. Längtar.
Rudbeckian kommer att bli perenn i trädgården och växa sig större
och starkare för varje år. Få se om de blommar i år eller inte. Tagetesen
är ettårig. Samma visa nästa år igen eller nya äventyr. Vem vet.



Senare väntas ringblommor, doroteablommor, röd röllika och ramslök.
Ska även testa att direktså lite sallad till kaninen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!