2010-11-17 ? 20:42:17

Kåtadrömmar sagt med glimten i ögat

Har haft så underliga drömmar igen under mina febertoppar. Jag drömde att
jag skulle sova i en enorm kåta. Den var verkligen jättestor. Jag kunde gå runt
i den rätt fritt och det skulle säkert ha rymt 50 personer. Det var sommar ute
men jag eldade ändå jättemycket i arran/eldstaden. Kåtan hade ett fönster i
plast som immade igen av värmen. Men när jag låg där på renhuden och försökte
sova så såg jag hur "fönstret" fattade eld, jag försökte kväva elden med min
ryggsäck men då började det bara brinna i lingonriset på marken istället. Denna
kåta hade nämligen inget golv utan stod på bar backe. Jag försökte stampa ihjäl
elden men det brann bara mer och mer och jag minns att min tanke var. "Jag
tänker inte gå ut härifrån förrän det slutat brinna" Men det var ju övertänt.
Sedan vaknade jag.
Hmm undra om man kan slå upp brinnande kåta i ett drömlexikon.. Hehe.
Kommentarer
Andie

Klockish titel på inlägget. Konstig dröm men jag antar att elden = din feber kan vara ett sätt att tolka det hela på. Annars är tipset att googla :-)

2010-11-19 @ 16:52:46
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Evelina

Jo elden var nog febern. Men tycker det är så underligt med alla samiska drömmar jag haft på senaste tiden. Och att googla brinnande kåta var ingen god idé(!) Haha =)

2010-11-21 @ 17:31:09
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!