2010-11-16 ? 23:13:19

Om, varför jag bloggar


Hänger med på dessa 30 dagars listor men väljer bara en utav kategorierna.
Om varför jag började blogga och varför den heter som den heter.
24 januari 2009 slog jag upp denna blogg i bloggvärlden. Bloggning var helt ny för
mig. Jag hade rört mig i bloggdjungeln någon vecka bara. Först trodde jag att
det var inget för mig men sen lockade det mer och mer. Jag testar gärna på
olika saker. För det kan ju inte skada att ha en blogg hoppas jag inte.
Dessutom bor min syster på andra sidan landgränsen, närmare bestämt i Muonio
i norra finland. Innan hon flyttade var vi arbetskamrater och hade blivit så
nära vi någonsin varit. Det ville jag inte skulle gå till spillo så jag övertygade
henne om att börja blogga hon också. Så vi lättare kunde ha kontakt med
varandra och vara delaktiga mer i varandras liv. Hennes blogg har hon tyvärr
lagt ner. Hon hade andra planer som tog mer tid men det gör inget syrran.
Vi klarade ju oss ändå! ;)
Sedan fanns det ju en orsak till. Bara två månader tidigare hade jag och min
sambo Peter köpt vårt drömhus. Det var en dröm vi haft länge och vi hade kollat
runt på olika alternativ på olika håll. Ett av husen vi inte fick hade jacuzzi i
vardagsrummet. Hehe. Men jag tror att saker som sker är "ment to be" och
när vi såg huset, så visste vi direkt att det var vårat hus som vi väntat så länge på.
Planer smiddes hett och en flytt var beräknad till sommaren. En blogg om att flytta
från staden ut på landet lät inte helt fel och plötsligt kände jag för att utöka bloggen
från att vara en "systerblogg" till lite mer. Jag la upp min blogg på blogforum och fick
min första läsare Andie. Hon hänger fortfarande kvar och det är jag så himla glad över!
Det som jag tycker var så himla bra med bloggandet var att jag kände att jösses det
finns ju fler än jag med sådana drömmar. Jag började läsa Underbaraclara och en sten
släpptes från hjärtat. Plötsligt var det ok att gilla loppis, handarbete och att bo på landet.
Visst ibland känns det väl motigt och jag la ner bloggandet under en tid. Men det är väl
mitt behov av att dokumentera och kunna spara händelser och tankar så jag kan gå
tillbaka och läsa på nytt som är största orsaken. Jag ångrar lite att jag la bloggandet på
hyllan under den tiden jag gjorde det. Alla tankar är bra att printas ner. För senare
erfaranhet. Men jag bloggar långt ifrån allt. Men jag minns ändå lukter, tankar och
miljöer när jag tittar tillbaka och läser det jag skrivit mellan raderna. Så det är
därför jag bloggar.
Bloggen heter Blandblommorochrutor för det var precis så jag var vid den tiden när jag
började blogga. Nyss fyllda 19 år, lite halvhippie, sjuttiotalsälskande, indie/rock/popare,
som klädde mig i rutor och ränder, som älskade livet för allt det de var. "Det är så du"
sa Peter.
Varför bloggar du?
Kommentarer
Andie

Åh söta du som omnämner mig i ditt inlägg. Och du är fortfarande inte ensam om att gilla loppis och önskan att bo på landet.

2010-11-19 @ 16:49:43
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!