2010-10-13 ? 19:47:06

Världen krymper framför mina ögon



Idag har både jag och min Mazda satt på vinterskorna. Ser fram emot
snö och frostiga bilrutor. Men det känns annorlunda att byta från extra
lättrullade ecco Michelindäck till tunga tröga högljudda Hakkapelitta.
Bilen morrar nästan när jag kör. Men det känns tryggt. Tryggt efter
vägarna. Fick en tanke idag om att världen krymper. Brukar känna så
när man tar sig an den lilla semesterturen till "stugan" 100 mil fram och
tillbaka. Eller som i somras när jag åkte förbi Uppsala och tänkte att
här bor ju faktiskt Andie. Den känslan fick jag idag igen.

Spetsponchon på bilden är faktiskt underdelen på en sönderklippt
spetsklänning från
Lindex. Det var ett felköp som aldrig blev använt.
Jeansen är fynd från
Nelly sommarrea med fri frakt. Skorna är förra årets
från
Wedins. Bilden på bilden är från mars 2008. Första bilderna på min
nya vapendragare.


Kommentarer
Andie

Ibland brukar jag också få den känslan att världen är bra liten. Speciellt när man inser att det här med sex grader av separation faktiskt stämmer. t.ex jag lärde känna en flickvän till en kille som bodde på samma elevhem som mig när jag gick på gymnasiet, när jag följde med på det första släktkalaset med maken så visar det sig att det är hans kusin. Spooky, och det slutar inte där...



kör försiktigt nu när det blivit snudd på vinter där uppe i norr.

2010-10-14 @ 17:41:17
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!