2011-04-11 ? 14:51:22

Personalfest

Igår kväll hade vi personalfest ute i Luspen. Det började med att vi åkte
skoterkälke från hotellet och ut till Luspen. Vi fick välkomstdrinkar och blev
guidade runt området som hade flera sovstugor, en allstuga, bastu och
utedass. Sedan åt vi trerätters. Laxsmörgåsar (på bild), suovas och potatis
stekt i murikka och chokladpannacotta med hjortron. På det följde lite lekar
och jag förlorade rätt stenhårt på allt. Men vad gör väl det. Sedan pratade vi
lite om säsongen och det var diplomutdelning. Mitt får ni se senare. Mycket
fyndiga texter. Någon höll tal så att vi grät. Det blev bastudags för dem som
ville basta. Vi andra satt ute vid elden och myste på. Tittade på älven och elden.
Senare på kvällen kom även gitarren fram och allsången blev ett faktum. När
man blev trött var det bara att krypa ner i en sovsäck i en av stugorna och så
var den kvällen över. På morgonen var det frukost och kälktur tillbaka till Jukkasjärvi.
Jag kommer att sakna alla mina underbara kollegor. Det är något mycket speciellt
med säsongsarbetare. Man blir så tight och det känns som familj. Det är hjärtslitande
att behöva säga hej då och splittras efter en fin säsong.
Kommentarer
Lisa

Ååå så mysig p fest :D dom jag vart bjuden på har bara vart typ " supa skallen av sig", och hur kul e det då? nee inget för mig. kram kram



ps. snygga fransar :D

2011-04-12 @ 16:12:19
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!