2011-08-29 ? 17:09:42

Höga kusten, Dala-Husby

På onsdag lämnade vi västerbotten och tog e4an över Höga kusten.
Stannade upp för att beundra utsikten innan våran resa fortsatte.
På eftermiddagen svängde vi av från e4an och tog småvägarna in mot Dalarnas vackra landskap.
Detta var målet. Dala-Husby hotell & restaurang som fått utmärkelse som mästerrestaurang av White Guide 2011
Men avsmakningsmenyn vi beställt hade vi först till bords till kvällen så vi hann promenera efter Dalälven.
Över bondens marker i sen eftermiddagssol.
Bättre väder kunde man inte önska.
Eller vackrare utsikt.
Vi åt vildhallon som växte efter vägarna.
Och gjorde "näsvingar"
Och pillade på nypon.
Och dess rosor.
Middagen var alldeles förträfflig så den kommer i ett eget inlägg sen. Detta var i alla fall frukosten. De bjöd på mycket ekologiskt och närproducerat. Dessutom hade de 72 olika sorters thé!
Ja Dalarna var alldeles alldeles underbart. Bästa dagarna under semestern enligt mig. =)
Kommentarer
Andie

Åh, vad mysigt det såg ut. Jag skulle också vilja semestra i dalarna men i år har jag och maken bara jobbat hela sommaren så vi får ta det vid ett senare tillfälle.

2011-09-01 @ 16:19:17
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
evelina

Ja jösses jag har sparat alla mina pengar för detta hur många månader som helst. Blev ju inte så billigt. Men ibland får man allt unna sig. =) Nästa sommar kanske ni kommer iväg =)

2011-09-01 @ 18:05:43
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!