2011-02-18 ? 21:33:02

Blossom Falls- Från första stund

 

Författarinnan Andrea S . Vessman är en mycket fin person som jag känner. En uppsalabo med rötter i Norrland. Först och främst vill jag säga till dig åter igen att ”Vilken prestation du har gjort! Det är helt otroligt att lyckats skriva en bok. Trots vissa odds. Men det märker man inte av. Det känns verkligen som att detta är något du kan fortsätta spinna vidare på. Och det hoppas jag att du gör. Tack för trevlig nattläsning

 

Sedan ska vi fortsätta till boken. Blossom falls Från första stund är en bok som ligger helt rätt i tiden. Det handlar om tonårstjejen Chloé som bor i Blossom Falls. En mindre kustort långt ifrån Sverige. Hon lever ett vanligt liv med skola, vänner och allt vad det innebär. Men hon har en hemlighet. Allt vänds upp och ner i hennes värld när det börjar en ny kille på samma skola och saker och ting är längre inte som förut. En sällsam kärlekshistoria börjar utvecklas med vissa hinder.

Och känslan byggs upp för varje bokblad och när du kommer till de sista bokbladen så bubblar det i hela kroppen av lycka, förväntan och spänning.

 

Karaktärerna får man lära känna allt under historiens gång. Författarinnan bjuder mycket på karaktärernas personligheter och du får dela drömmar, musiksmak, klädstil och familjeliv. Man kan lätt föreställa sig utseende, stil, smak och bakgrund. Men jag tror det var när Chloé kallade sin bil för pärla som jag verkligen föll för henne. Tihi. Inte konstigt va? ;)

 

Språket är flytande och variationsrikt. Och snubblar mycket sällan. Det gör boken väldigt lättläst samtidigt som variationsrikedomen i språket inte gör den sömnig. Historien har många klassiska drag men är samtidigt nytänkande och nyfiken.

 

Detta är en bok som jag dock har väldigt svårt att recensera för jag vill inte säga för mycket. Det enda jag egentligen verkligen vill få fram är LÄS DEN! Köp den och läs den själv, ge den till lillasyrran eller din kusin eller nåt. Boken beställer du här.

 

Och allra sist vill jag lämna en önskan till nästkommande delar i serien. Ge historien lite mer mörker så kommer det smälla högt.

Kommentarer
Catrins Garderobstankar

Vad spännande! Jag håller på att läsa en bok just nu men det här får nog bli min nästa. Ska skriva ner det på en lapp så att jag kommer ihåg.



Ha en finfin lördag i kylan!

2011-02-19 @ 07:42:39
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Andie

Åh vad spännande och nervöst det var att läsa den här recentionen :-D

Och det jag faktiskt kan avslöja inför nästa del i serien är definitivt att det blir mörkare historiemässigt.



Catrin: Ja, jag tycker definitivt att du ska läsa denna bok ;-)

2011-02-19 @ 15:15:31
URL: http://andreavessman.angelfire.com
evelina

Ooooh va spännande. Väntar och längtar ;)

2011-02-19 @ 15:27:57
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Signe

400 spänn billigt.... :)

2011-02-19 @ 19:50:40
evelina

Köp i pocket då, den är billigare. =)

2011-02-20 @ 08:29:52
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Hanna Skattberg

hej hur är läget?:D

2011-02-20 @ 08:37:50
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!