2011-06-15 ? 20:53:15

Lördag- gräsklippning och grillfest

Klockan 06.30 på lördag morgon kunde jag inte hålla mig längre. Jag hoppade in i en fullpackad bil och drog själv ner till Norrlångträsk. I bilen hade jag bland annat lite nyinköpt rosmarin, lavendel och lompis gräslök. En pallkrage, en IKEA-hylla i svart och massa kökstillbehör.
Kl 11 var jag i Byske. Då var temperaturen 34 grader i skuggan. Bilen höll på att steka mig levande trots att ACn var igång på full effekt. Så direkt jag kom fram så blev det stranden. Första doppet i Byske 2011!! Ett badrekord på 30 min i vattnet i sträck. Jag kan konstatera att det var varmare än förra årets dopp.
Efter lite handling på ICA och Konsum blev det Norrlångträsk. Gräset hade växt så jag tog tag i problemet på en gång. Gräsklippar-outfiten fick bli bikini och mina nya puderrosa shorts från H&M. Perfekt!
Bara 2 timmar efteråt såg framgården ut såhär. Prydligt med flaggan i topp. Min sommardröm. Kl 17 var jag sedan bjuden på grillfest i Nyfors. Det var så himla trevligt att träffa Lisa, Anders och Edvin igen. Samt Anders mamma. Vi åt hamburgare med hemgjord potatissallad och grönsaker. Till efterrätt blev det jordgubbspannacotta. Mums mums. Hur lyxigt är det inte att bli bjuden på middag!? Jag är så himla tacksam. Dock blev det inga bilder.
Men såhär såg NLT ut på kvällen när jag och knotten trängdes om plats på min veranda i kvällssol.
Kommentarer
Andie

Du lyckas alltid väcka min norrländska längtan med dina inlägg från huset.

En fråga varför kallar du det för NLT?

2011-06-15 @ 22:43:37
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!