2011-09-02 ? 18:12:00

Höst i Norrlångträsk

Det var stor skillnad på Norrlångträsk från vecka 33 till vecka 34. För på den tiden hann min trädgård gå från sommar till höst. Svampar hade kommit fram i gräsmattan och jordgubbarna jag hade glömt att plocka var nu ruttnande.
Alldeles i utkanten på gården växte det praktexemplar av flugsvampar. De ser ju goda och mysiga ut i alla fall. De fick stå kvar och lysa upp med sina röda hattar.
Rött är sött
Men i bunken tog vi in lite björksopp och en och annan karl johan.
Sedvanligt planterade jag ett stycke prydnadskål i blomlådan för jag tycker ju så hemskt mycket om dess utseende.
Sedan var det dags att göra höstfint i trädgården och klippa ner rabatter, rensa lådorna och lägga på komposten.
Sista gräsklippningen för i år blev också gjord.
Den allra sista dugliga salladen togs in.
Lite rosmarin klipptes ner och hängdes på tork.
Gräsklipparen fick sig en tvätt och får nu snällt vila till nästa år igen.
Tack för 2011!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!