2012-08-07 ? 19:46:05

Höstpanik

Förra onsdagen kändes det som om någon slog mig hårt i magen. Eller att något jag ätit (kanske en rabarber) fastnat på tvären i halsen. Almanackan visade 1 augusti. Va redan?? Jag har väntat alla dessa månader på en sommar men den sommaren kom ju aldrig. Jag väntade tålmodigt hela maj. Jag gick hand i hand med Armin hela juni men i regn. Juli har inte varit mycket bättre, mindre regn men mycket kallare. Nu var det augusti och jag har gjort allt jag kan den senaste veckan till att försöka förtränga det. Det blev ingen sommar i år. Ändå fast jag försökt göra allt jag kan för att det ska vara sommar. Vad gör man med alla grusade förhoppningar om några varma soliga dagar i sträck? Kanske måste jag nalla på Niilas D-vitamin droppar.
Imorgon ska jag jobba för första gången sen Niilas kom till oss. 5 dagars arbete vilket betyder att jag ska vara borta från gossen flera timmar på rad. Men han ska vara med de bästa barnvakterna och jag får chansen att tjäna ihop lite extra till hushållskassan. Det blir bra! Nästa vecka då blir det Västerbotten igen minsann. Skönt att NLT finns!
Kommentarer
Sofie

Ja känns helt galet att det nu är augusti, vart försvann sommaren eller kom den någonsin?! Konstigt känns det iallafall!

2012-08-08 @ 22:38:41
URL: http://blomstertappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!