2012-08-31 ? 23:54:06

Vi lär. Med tiden tillsammans.

Idag har jag jobbat lite på att barnsäkra lägenheten lite mer. Små ändringar som gör att jag slipper springa efter en krypande baby som är på väg att dra lös kablarna från väggarna, dra ner jätteblomman med kruka i huvudet eller trilla ner från sängen när baby vaknar lite tidigare än mamma. Men det förstås. Jag tror inte på att barnsäkra allt. Visst, jag kommer inte aktivt låta min baby bränna sig på en platta på spisen "så att han ska lära sig". Utan jag menar lite softare. Det gör inget att baby drar ut alla kasettband från hyllan eller att han knölar sönder våra tidningar. Han lär sig, och vi lär oss. Med tiden tillsammans.
Kommentarer
Andie

Det känns faktiskt lite bra att Niilas är någon månad äldre än Pyret för på det viset så hinner du komma med smarta tips att tänka på. Ni ligger ju lite steget före...:-D

2012-09-03 @ 21:48:39
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!