2012-12-17 ? 21:56:32

Julaftonsförberedelser

 
Ursäkta den dåliga bilden som är tagen med mobilblixt. Men nu är det polarnätter i Kiruna. Det vills säga det är mörkt dygnet runt och det gör det inte direkt lättare att fota till bloggen. Nu är det en vecka bara kvar till jul. Alla julklappar är färdiga förutom till en person. Tanken är klar men vi har ännu inte hämtat upp sakerna. Det är så roligt att få fira första julen med barn. Men det förstås. Det är inte så lätt att riktigt veta var man ska sluta med julklapps shoppingen. Jag hittar nya saker åt Niilas hela tiden. Bara den och bara den. Tur att han har födelsedag också strax innan nyår. Då får vi dela upp sakerna. Så det inte blir för mycket eller för lite. Hittills är jag nöjd med våra klappar som vi köpt. Jag tycker att vi lyckades i år!
 
 
Eftersom min farmor inte har internet så kan jag ju faktiskt visa upp hennes julklappar. Ett pannband som en sametjej som går på konstskola har tryckt upp och sytt. nICE Lappland. Samt en kvastkondom. Ja det är faktiskt en stickad tight kroppsstrumpa för kvastar! De fungerar tydligen ypperligt bra till krattor också för att slippa blåsor a la latmanshand i början av säsongen!
 
 
Niilas har fått julaftonskläder. Stickad tröja med renar och rutiga hängselbyxor. Det blir nog kanoners!
Kommentarer
Mrs Andie

Åh vad fiffigt med en kvastkondom!! Och Niilas kommer att vara riktigt stilig på jul i de kläderna och får det säkert superkul med att öppna alla paketen.

2012-12-18 @ 23:48:55
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!