2012-12-17 ? 21:45:53

Vyn över Kiruna

 
I Kiruna stadshus finns det en miniatyr av staden. Vartenda hus är utsatt som en kloss med toppigt tak. Långa röda trådar visar vilka delar av Kiruna som kommer att försvinna efter vissa årtal. Vår gamla lägenhet ligger bakom tråd 2013. Men långt bort från dessa trådar ligger vårt hus. Den syns på den nedre bilden. Längst i utkanten av den del av Kiruna som kallas Lombolo eller bara "Lompis". Vi har skog och elljusspår som granne. Skidskobana, skidspår och skoterspår. Vi slipper se ner i ett gruvhåll och andas in gruvdamm. Det är gott och tryggt. Nu har vi bott i huset i långt över en månad och så vi trivs!! 
Kommentarer
Mrs Andie

Samtidigt som jag förstår att gruvan ger byggde jobb så tycker jag att det är himla skrämmande att den befinner sig just under en stad. Jag blev så glad för er skull när du berättade att ni blivit husägare, jag förstår att det är enorm lättnad att inte bo där ni bodde tidigare.

2012-12-18 @ 23:45:55
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!