2012-05-24 ? 23:00:43

11 frågor 11 personer

Jag har blivit utmanad av Andie i trädkojan att svara på elva frågor. Dessa frågor var så intressanta att jag valde att anta utmaningen!

Reglerna för utmaningen är:  - Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg!  - Välj sedan 11 nya bloggare att utmana och länka i ditt inlägg.  - Hitta på 11 nya frågor till dem!

1. Vad skulle du våga dig på om du visste att du inte kunde misslyckas?

- Utbilda mig till ljudtekniker. Det var en dröm när jag gick gymnasiet och jag var så nära att komma in på den utbildningen i Piteå. Första reserv bara på betyg. Men ingen hoppade av och året efter ändrade de intagskraven. Jag visste att det var en utmaning OM jag hade kommit in men jag jobbade stenhårt mot det. Så det hade jag nog velat göra OM jag visste att jag inte skulle misslyckats och OM det självklart gick att kombinera med mitt liv nu.

2. Vad är din passion?

-Min passion är min familj. Jag älskar att ha en egen liten familj. Att vara mamma och att stå bakom, stötta och lära. Det är skönt att inte vara en medelpunkt utan få fokusera på andra. Jag känner även en stark passion av att vara utomhus och känna naturen slå emot mig. Jag älskar doften efter regn (kände den idag:)). Jag älskar den färgsprakande hösten efter en för kort sommar. Jag älskar sensommarfiske när man står med stövlarna i en fjällsjö. Jag älskar att ta mig fram med skoter på vita vidder i lapplands fjäll. Från naturen får man en sådan enorm kraft om man bara finns där man är just då. Jag menar om man är i ögonblicket. Känner av det. Sådant och känslan man får när man är ute och springer och pressar kroppen att klara några minuter till tills man till slut klarar att springa jättelänge. Det gör mig till en bättre och mer harmonisk person. En person som är mamma och Evelina.

3. Vad inspirerar dig i din vardag?

- Jag blir inspirerad av andra personer. Ofta sådana med starka röster eller en kreativ själ. Därför följer jag era bloggar. Jag inspireras av att ni gör era åsikter hörda eller era kreativa skapelser. Jag inspireras även att se er baka bröd och ta hand om ungar. Lite av varje helt enkelt.

4. Vad är du mest tacksam för?

- Jag är tacksam över att Niilas kom till oss och att jag fått bli mamma. Jag trodde inte att sådan här lycka fanns <3

5. Behandlar du kärlek som ett substantiv eller ett verb?

- Oj... Jag hoppas verkligen att jag behandlar kärlek som ett verb. Jag hittade detta citat nångång på någon blogg och sparade den. "Kärlek är som ett gummiband. Båda måste hålla i det för att det ska fungera. Släpper den enda så kommer den andra få känna smärta". Jag får ta emot kärleksfulla handlingar varje dag av min kära Armin. Jag hoppas att jag ger tillbaka lika mycket.

6. Vad är en sak som du tänker på som alltid får dig att le?

http://youtu.be/Ja2RzOR5Nq4 Detta får mig ALLTID att le!!!

7. Hur ger du din själ näring?

- Utomhus, vinter som sommar, vår som höst. Marken och luften, vinden och fjällen ger mig en otrolig kraft. Testa att sitta utomhus med händerna på marken så känner du det. Jag blir upprymd!

8. Gör du nya misstag eller bara samma som du redan gjort?

- Jag är oftast medveten om mina misstag men gör dem ändå. Ibland för att jag inte orkar ändra mig och ibland för att få förändring.

9. Har du upptäckt vad din uppgift i livet är?

- När min gosse kom och jag insåg att jag vill leva för att föra vidare. Traditioner, liv, värld och natur. Allt går vidare. Man ska leva men bara ta i resurser det man behöver för att klara sig. Jag vill leva mitt liv och göra så lite avtryck i världen som möjligt. För att föra en så ren och oförstörd värld vidare till Niilas generation och generationer efter det.

10. Vad gör något vackert?

- Sorg kan göra något vackert. Ärlighet kan göra något vackert. Oskuldsfullhet också. Saker och tankar blir vackra när de är förknippade med starka känslor och betydelsefulla minnen.

11. Hur hittar du lyckan?

- Lyckan fann mig!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kommer mina 11 frågor: 1. Vad tror du på? 2. När var du så lycklig att det pirrade i magen senast? 3. Vad gör dig riktigt ledsen? 4. Vad var det senaste du skrev ner på ett papper? 5. Vilket är ditt bästa recept? 6. Vilket ord beskriver dig bäst enligt dig själv? 7. Vad är det mest generösa du gjort för någon annan person? 8. Vad är det mest kreativa du har skapat? 9. Hur svarar du i mobilen? 10. Vad ska du göra i sommar? 11. Hur valde du namn på din blogg?

De utmanade är: BlomstertäppanVildblommor /Narpi/ Emmas husbestyr /SkokartongenToktantenTillsammans är ett sätt att finnas till / Pekas rosabloggFörsvinn ur min åsiktLisa LansFamiljen Lantto

Kommentarer
Andie

Åh vad inspirerad jag blir av att läsa dina svar! Det verkligen känns hur mycket du älskar ert barn och norrland att det ger mig ett leende på läpparna.

2012-05-25 @ 22:50:47
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Sofie

Å vad jag blir hedrad över att få anta utmaning, men behöver nog klura på mina svar en dag eller två! Vilken klockrent citat om kärleken kan liknas som ett gummiband! Du verkar vara en sådan sund person med så bra tankar och värderingar!!

2012-05-27 @ 12:57:55
URL: http://blomstertappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!