2013-04-17 ? 20:44:15

På biblioteket

Idag var jag och Niilas på biblioteket för första gången på ett år. Kiruna har inte ett så särskilt bra bibliotek därför blir det inte så många besök hit. Men nu märkte jag hur mycket jag saknat det. Det kändes fint också att gå förbi här eftersom detta bibliotek snart stängs och nytt byggs i andra lokaler. Så Kiruna kommer att vara utan möjlighet att låna böcker från 1 maj till september.
 
Niilas hade tydligen noll biblioteksvett eller etikett. Han skrek högt medan han sprang mellan hyllraderna. Han plockade ner böcker lite där han ville och satte in dem någonannanstans. Så hittar ni inte boken ni söker på nedersta hyllan under författare på B så kolla någon annan låg hylla längre bort.
 
Ja här är ju bildbevis på "bok-bus-erierna"
 
Jag försökte sätta oss tillrätta i en mjuk fåtölj på barnavdelningen med en tunn bok men Niilas hade inte tid att sitta still. Han ville springa upp för rampen men när inte balansen riktigt höll för det så kröp han upp. Ställde sig och sprang ner om och om igen. Ja idag har det varit mycket bus i gossen men vi hade ändå jättekul på biblioteket och stannade i över en timme. Dessutom var vi ut på café och fikade innan så vi har verkligen haft kvalitetstid ihop min son och jag.
Kommentarer
Mrs Andie - biblioteks älskare

Vad härligt att du äntligen fått en positiv erfarenhet från ert bibliotek. Och Niilas ser ut att ha det superkul bland hyllor och böcker!

2013-04-21 @ 11:54:04
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!