2013-04-14 ? 20:19:34

Spår och speglar

Jag måste bara dela med mig av lite bilder av Anders Sunna. Eftersom jag inte får kopiera in dem i min blogg så får ni besöka hans hemsida och bara förstå vad jag menar.
 
Hans bilder handlar om samisk identitet, kriget om fjällvärlden, omedvetet förtryck, maktpositioner,  traditioner, spår av svunna tider, de speglar framtiden, konsekvenser, de rymmer en hel del historia och samhällskunskap. Hans berättelse har börjat redan för 10 år sedan. Bilderna känns som en skatt. Något att bevara för att visa världen nu och för att berätta historien för eftervärlden.
 
http://www.anderssunna.com/
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!