2013-03-16 ? 23:24:09

Girjealmmuheapmi Gironis 15.03.2013

 
Igår kväll var jag på boklanserings fest på det vackra hotellet Arctic Eden. Författaren Mikael Svonni var där och höll tal och två representanter från det norska bokförlaget ČálliidLagádus. Det var ett mycket trevligt event med musik och mingel.
 
 
Jag och Annelie tog för oss av godsakerna medan vi väntade på att den långa kön till böckerna och signeringen skulle kortas av. Det var jättemycket folk!
 
 
Flera timmar senare kom jag hem med min efterlängtade uppslagsbok. Ni förstår inte hur stort detta är då det inte funnits en ordbok under de senaste 23 åren. Detta är ett uppslagsverk som tagit författaren 30 år att få ihop. Jag känner mig riktigt riktigt lycklig och detta kommer definitivt underlätta mina samiska studier. Jag har skrivit upp mig på 1 år till via Uppsala Universitet. Nästa sommar är mitt mål med samiskan att ha gått från passivt kunnande till aktivt talande. Ett halvår gör ingen till expert. Men jag har kommit långt. Jag förstod all samiska som pratades igår. Det var stort och gav mig ytterligare en ego-boost i rätt riktning. Jag ler inombords nu!
Kommentarer
Anna

Spännande, hade oxå velat vara med.. Tack för ordboken.. Hoppas jag oxå fick signerat!!!;)
Duktiga du som fortsätter plugga, nästa gång du kommer tar vi allt på samiska!!!;)

2013-03-22 @ 08:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!