2012-03-21 ? 23:17:00

Citronmarshmallows

Ikväll blev jag plötsligt sugen på att testbaka detta recept. Så jag passade på efter jag lagt gossen för natten. Det var inte alls svårt och bara sådär tillräckligt kladdigt också.
Först och främst ska du blanda gelatinpulver och vatten i en skål och låta stå i 10 minuter.
Samtidigt kokar du upp socker, sirap och vatten i en kastrull. Låt koka ordentligt i cirka 1,5 minut.
Pensla en form 20x20 med neutral olja. Ta sedan gelatinblandningen (som nu ser ut som ett hemmagjord silikonbröst) och lägg i en bunke tillsammans med den heta socker/sirap blandningen. Vispa ihop tills gelatinet blandat ut sig. Vispa nu detta med elvisp på högsta fart i cirka 8-12 minuter. Det kommer att bli kladdigt så du kan behöva dra elvispen upp och ner ibland så inte smeten "klättrar ut bunken via din elvisp". Tillsätt citronskal, citronsaft och hushållsfärg på slutet. Gör den hur gul du vill!
Pensla en slickepott med neutral olja och fördela i din smorda form.
Täck med plastfolie och låt stå i minst 3 timmar. Sedan kan du klippa din marshmallow i bitar och doppa dem i florsocker. Men jag väntar ännu tills imorgon på min. Så resultatet kommer imorgon!
Kommentarer
Andie

Det ser riktigt gott ut!

2012-03-24 @ 16:05:17
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!